Tuesday, June 12, 2012

holiday yang ...

1. tak seperti cuti semester sebelum nih, cuti sem kali nih terasa begitu lain suasananya.

  • minggu pertama cuti, sebok dengan persiapan majlis walimatulurus Along.
    • sepanjang minggu pertama, tak merasa sangat masakan daripada air tangan Ma, masing-masing sebok, so, dari sarapan ke makan malam, semuanya beli kat kedai.
  • minggu ke dua cuti, sebok mengemas balik rumah, pulangkan balik pinggan mangkuk, periuk belanga, setelkan homestay yang sedara mara lepak time kenduri. berehat sebentar daripada aktiviti-aktiviti berat seperti melepak di kedai Mek, sebab peha melecet, terlebih aktif time kenduri (menandakan yang guwa suda sangat gemok)  
  • minggu ke tiga, sedang memulihkan diri dan berehat secukupnya. semester baru sudah mau start.
    • sempat menghabiskan masa seharian bersama member sekolah rendah, di Teluk Batik. berendam air laut daripada pagi sampai ke petang. hasil yang memuaskan. sunburn, hitam, gelap. baru la puas mandi laut der!
    • dalam tempoh minggu ketiga nih, aku jadi anak tunggal. Along lepak umah mak mentua, Angah lepak rumah sendiri, Acik n Ayang pegi sekolah. so, tinggal la si Alang melangut sorang-sorang kat rumah. takde orang nak ajak gaduh. paling kuat, berebut siaran dengan Ma.
2. aku merasakan pertalian hubungan aku dengan Ma mcm dah tak mcm dulu. guwa berebut remote TV Astro ngan Ma. makan tengah hari kat kedai, sebab Ma puasa sunat. makan malam, cam besa, lepak kedai Mek. time nak pick up aku gerak gi Teluk Batik, 2 ekor mangkuk hayun, Ijam dan Ibe buleh bantai isap rokok dalam kereta. chis! kantoi suda aktiviti kejahatan aku secara tak langsung. arghhhh!  apa aku nak jadi pas nih?

3. gambars sekitar majlis walimatulurus Along dan Abang May
with Ayong n Adek. inai di jari? yes.
apasal guwa jadi terencat, entah.
with Along n Kak Ila. 



4. lu orang, pe cer holiday? guwa dengar Teha jadi orang key-el (KL), Izat bertunang, betul ke cerita yang aku dengar nih?


3 comments:

  1. izat bertuneng? *style org key ell brcakap*

    ReplyDelete
  2. Teha : perghhh.. lu punya bahasa memang style ah!

    Izat : aku pon x sure la izat yg mana. kehkehkeh. mungkin aku mendengaq suara drpd langit kot.

    ReplyDelete

madah berhelah