Tuesday, February 21, 2012

rumah sewa #10

1. hari nih, guwa nyaris2 beli henpon baru. yang boleh sentuh skrin, yang boleh main sweep2, yang ada android, yang.... ah, macam2 lagi. gila tak geram, tengok sorang2 pakai henset cenggitu. nasib betul. bila pikir balik, dah macam jadi hamba kepada sistem kapitalis. aku taknak jadi hamba kepada kapitalis, aku hanya nak beli henpon baru, sebab yang aku ada sekarang nih henpon ihsan daripada mak.

2. syok apa ada henpon yang ada kamera. aku suka gi jenjalan. buleh amik gambor ke apa. nak main MMS, buat hape?! guwa tengah plan 'Kembara ke Pantai Timur'. so guwa prefer henpon yang berkamera. nak kendong DSLR mcm Teha ke hulu ke hilir, guwa rimas. dengan henpon berkamera, mengambil gambar bogel motor, bukan lagi satu masalah.

3. tapi jari jemari aku besar cam gajah, bak kata Cik/Puan Amalini suatu ketika dahulu. so, aku pun dah try sejauh mana kesesuaian jari aku untuk menggunakan henpon sentuh skrin, ada sedikit masalah. memang jari macam gajah. kalau guwa beli Samsung Galaxy Note atau S2, lebih sesuai. tapi bajet guwa mana nak cekau?

4. tapi bila guwa pikir-pikir balik, harga henpon tuh esok2 turun jugak, kan? so, guwa lebih bernafsu untuk bikin motor, buat masa nih. nak bagi laju macam moto GP, gile ape, terbarai cover set. tapi untuk spare part motor harga memang tak goyang, still macam tuh je. moto mau kasi hensem, lepas tuh cari aweks, buleh ajak ride, lepas tuh 'main brek2'. KAHKAHKAHKAHKAH! nafsu kuda punya manusia. KAHKAHKAHKAHKAH!

5. minor sains. yeahahahaha!

No comments:

Post a Comment

madah berhelah