Monday, September 5, 2011

sekolah kampung

bangun pagi pukul 7, pegi sekolah pukul 7.20. sekolah dekat, jalan kaki pon boleh sampai, tapi malas punya pasal, naik motor.

di sapa cikgu-cikgu lama, cikgu-cikgu baru pun X kerek, semuanya ramah dan mesra. Guru Besar baru rupanya kat sekolah lama aku nih, "sekali air bah, sekali bumi berubah". in short, ini pentadbiran baru.

rasa malu, janggal dan sangatlah blushing, bila Guru Besar introduce aku dekat cikgu-cikgu lain lepas assembly pagi tadi. dah la aku sorang je buat PBS kat sekolah ni. dulu aku tengok bilik guru tu agak besar, hari nih, ek eleh, gila kecik bilik guru nya. ada la besar kelas kat kampus. takpe, itu bukan aku punya hal.

pegi jenjalan, follow masuk kelas mak angkat aku yang nak bersara dah minggu nih, masuk library (dah ada Astro siol!). dan aku jugak ada follow masuk kelas yang 'terpilih'. ayat first yang aku dapat tangkap, "lu sapa yang guwa nak goyang". dan aku reply dalam hati, "sial la, ppuuuihh!". ni pengaruh tengok KL Gangster banyak sangat la nih budak2 nih..

balik sekolah, aku orang yang ke-2 meninggalkan sekolah, dan orang ke-3 adalah, Guru Besar. haha!

5 comments:

  1. haha. GB org ke3 tinggalkan skolah ! sempoi :D

    ReplyDelete
  2. hehehe.. GB aku ada tanggungjawab lain, hang tak tau Zat....

    ReplyDelete
  3. saya selalunya 1st larik sekarang..cukup masa blah..tak kosa lama2 dah macam dulu

    ReplyDelete
  4. wan, ak xde kedit... nanti ak topup kita sambung gosip... hahaha... XD

    ReplyDelete
  5. cikgu : hurm, duk lama2 kat skolah bknnye ade OT pun kn...?? hehe

    mi : beres2.. nanti kita gosip2..

    ReplyDelete

madah berhelah