Tuesday, November 8, 2011

cuti yang memenatkan

lepas balik sini, balik sana balik, pastuh balik sini balik.

menghantar Lagenda pulang ke rumah setelah beberapa bulan beliau bermastautin di Sg. Petani. macam-macam dugaan, sport rim bengkok, ke hulu ke hilir berkepit, merempit atas jalan tak rata, haih, memori betul. dan di sebabkan kegemukan melanda diri, fitness pun dah kurang untuk menunggang motor dalam perjalanan yang agak jauh. nak maintainkan 80 km/j. itu kerja yang agak gila. nak jimat minyak punya pasal. letih woo! dan, adalah beberapa benda sengal yang aku buat sepanjang journey to home.

1. bangun lambat! dah tau nak jalan jauh, boleh pulak bangun pukul 10! itupun nasib baik syahira ada kol, kalu tidak, malam pulak baru gerak.
2. nak balik naik motor, se-afdhal-nya pakai la baju tangan panjang/sweater. ni baik je pakai baju tangan pendek. amik kau! habis sunburn. dah la x cerah, panas lagi. habis legap tangan!
3. lagi dah tau nak jalan jauh, baju hujan tak bawak! sengal!sengal!sengal! amik kau!
4. selebat hujan turun. masih maintain kan 80km/j pada waktu hujan dan di jalan berselekoh tajam bukanlah tindakan yang bijak.

perjalanan yang selalunya mengambil masa 4 jam setengah, menjadi 6 jam! kalau naik bas dari SP, dah sampai ke kelantan! teeettttt...

alhamdulillah, raya semuanya okay! meriah, sedara mara jauh pakat2 balik. penuh la waktu open house, sampai kena amik giliran nak makan.

macam tak caye je, esok lusa dah nak exam. hahahaha!

gonna miss u, Legend.


No comments:

Post a Comment

madah berhelah