Saturday, November 26, 2011

eksiden

guwa eksiden. buat kali kedua. dalam 2 minggu lepas aku dah eksiden ngan Nadhir, hari ni eksiden ngan Along n Ayang. trauma siol! trauma.

aku tak cedera apa-apa. alhamdulillah. kalau kata naik motor tadi, insyaallah dah arwah aku.

sebelum raya puasa baru nih Along eksiden dah, mengelak makcik keluar dari simpang secara tiba2, langgar pokok pisang, nasib baik ada pokok pisang, kalau tak dah terjun masuk sungai. kena bumper depan, pintu sebelah drebar, skirt tepi, dalam RM700.

tadi, ada kereta stop tepi jalan, tengah munggah durian, tapi pintu nye dibukak. kereta yang depan guwa nak mengelak pintu kereta tuh, tapi tak lepas sebab ada lagi kereta dari arah bertentangan, so dia stop la mengejut. guwa pun tak la laju sangat, tapi sebab hari tengah hujan lebat, momentum/daya tayar kereta guwa tak dapat mencengkam jalan dengan baik. tapi nasib baik tak langgar kereta depan tuh. yang nasib tak baik nye kereta yang belakang. benda nak jadi, tercium lah kereta belakang tuh dengan bontot kereta guwa.

nak cerita panjang pun tak tahu lah, benda dah jadi. korang yang kat luar tuh, bawak la kereta elok2. pakai seat belt, baca doa. ni pun tadi aku dah pakai seat belt, tapi ada terhentak dagu dekat stering. badan pun ada rasa sakit2 sikit. dugaan.

2 comments:

  1. slow sikit drive tu,,ari tu ko drive kitorg pun ak gerun,,lg ganas dr si nadir,,x silap la..haish

    ReplyDelete
  2. wohooo. baiklah puan. aku bawak ganas pun, tapi da tempat2, tapi semalam 'luck' takda maaa..

    ReplyDelete

madah berhelah