Monday, June 27, 2011

tak bersyukur ke aku?

baru2 nih ade menjengah tengok fb kwn2 kt PPUM (Pusat Perubatan Universiti Malaya). senior2 dulu da grad, yang sama dengan aku pulak dah jadi super senior. insyaallah tahun depan nak grad, pastuh keja.

cemburu jugak rasa. tengok masing2 makin comel, dah berpunya ke X aku tak pasti. ofcoz, da lost contact secara langsung, yg add kt fb pn bknnye aku kenal sume. mana taknya, dulu time aku daftar kat sana, lelaki ade la dlm 20 orang, yang 100++ perempuan, mana la aku nak ingat semua. tapi itu rezki diorang, rezki aku, aku pun tak taw.

kadang2, aku terpikir, biar betul aku masuk maktab nih? aku tengah menyesal ke nih sebab x stay kt PPUM dulu? tak bersyukur ke aku dengan apa yang aku ada sekarang?

konfius. keliru. celaru. penat. mencari alasan tak logik untuk lari dari segala masalah yang aku tengah hadapi. rasa bacul, sebab tak kuat untuk menghadapi kekalutan sekarang. jiwa goyang, iman rapuh, semakin hari semakin merepek aku rasa. apa yang aku da buat selama 2 tahun nih? apa yang aku tengah buat sekarang nih? mengarut je banyak aku nih. cakap tak serupa bikin. pppuuiihhh!

No comments:

Post a Comment

madah berhelah