Wednesday, January 25, 2012

rumah kampung #3

1. cinta datang dan pergi. air laut ada pasang dan surut. hari ada siang dan malam. bulan dan matahari. laptop dan internet. iman bertambah dan berkurang.

2. adik kawan baik aku Ijam, masuk hospital. apendiks. patutnya dah buleh discharge, tapi ada sedikit complication lepas operation. sabar bro, sabar, itu semua dugaan Tuhan kasi. kena redha, kalu tak nanti jatuh hukum tak terima ketentuan Ilahi pulak. bahaya tu bro!

3. rindu cheer. semalam nengok video juniors cheer time last day diorang, teringat balik djaman kena turun cheer dulu. memang sakit ati, sebab kena paksa turun duk atas turf tengah panas, tambah lagi kena turun hari sabtu, nak gi outing kot. pakai baju sekolah lengkap, tolak tie dengan nametag. di-lead oleh abam seniors, tapi itulah yang menyemarakkan perasaan chenta akan sekolah. shiok! kutuk players opponent, dengan carutan lagi, hahaha!

4. bila elaun nak masuk weih? bila? cepat sikit buleh dak?

5. mak kata dia dah carikan calon untuk aku. dan ini adalah serius! yang aku kena buat sekarang adalah mudah. tingkatkan amalan dan cari RM 20,000. mudah kan? ppffttttt!

6.  aku baru nak berkenalan dengan jentera 2 roda berkuasa tinggi yang retro. sapa2 tolong bagi aku RM15,000, sebab aku dah jumpa dengan yang aku idamkan, hanya ongkos yang menjadi halangan.

7. biar susah time belajar, nanti cari kerja yang senang.

8. pesanan daripada abang sepupu, kat Kulim baru-baru nih ada kes India potong orang Melayu. aku bukan nak racist, bukan X 1 Malaysia, tapi ini kenyataan. SP dengan Kulim jauh mana sangat, jap lagi jadi balik tragedi 13 Mei, sapa tahu? so, berhati-hatilah kita.

3 comments:

  1. no. 5 aku sokong..drpd merayau x tentu hala...

    ReplyDelete
  2. Mas : beringat sama waktu kuar lain kali.

    Mighah : haih, jauh lagi nak kejar 20K.

    ReplyDelete

madah berhelah