Saturday, May 12, 2012

selamat hari jururwat!

aren't u?

1. kalau bukan cikgu, profesion yang sepatutnya aku menduduki sekarang ialah nursing! nurse! jururawat lelaki!

2. i missed PPUM. the akaks yang chumel, coursemates yg chumel, comel belaka! oh!

3. di sebabkan silibus yg akan dipelajari di PPUM adalah berteraskan sains, maka berlalulah aku dari sana dan masuk ke bidang perguruan. saya tak minat sains! sejak djaman persekolahan lagi! sains rumit. saya mempunyai jiwa kesusasteraan. the little Shakespeare lies in me. (ironically, my minor here is SAINS)

4. nurse berada di barisan pertama di dalam hospital. ini bagi aku. sebab nurse lebih kerap dilihat di wad2 berbanding doktor. tengah2 malam japgi yang tukang kejut nak bagi makan ubat, nurse. yang terkencing terberak atas katil, nurse jugak yang setelkan. doktor? datang check ikut schedule, bagi ubat, bagi nasehat, lepas tuh blah.

5. banyak pahala nurse nih, insyaAllah. selamat hari jururawat buat jururawat2 di seluruh saentero dunia! salute2!

credit to Google Image.

2 comments:

  1. betul. saya respek sapa buleh jadi nurse. adik ak pon bakal nurse :) kalau kat rumah, yang tlg basuh muntah atau benda yang geli2 semua dia la. along dia ni buleh je buat, tapi terlebih geli, bau pon tak tahan. haha ;)

    ReplyDelete
  2. indeed mas. nurses do jobs that we're not able to do. daya tahan depa tinggi. salute the nurses! n to yr adik too, semoga menjadi nurse muslimah yg di redhai. :)

    ReplyDelete

madah berhelah