Monday, April 4, 2011

dear classmates

alhamdulillah, bertemu lagi di kalam ini.

kalian,
aku merasa terharu, gembira, menangis tak berair mata.
terima kasih.
jauh di sudut hati, aku tak pernah merasa begini.
kalian,
sesungguhnya, kalian adalah teman-teman terhebat yang pernah ku temu di perjalanan ku,
terima kasih kerana sudi melayan karenah ku,
terima kasih kerana sudi mendengar bicara ku,
terima kasih kerana sudi menjadi sahabat ku.

kalian,
sepanjang perjalanan ku,
aku tidak pernah membayangkan akan bertemu kalian,
tiada kata secantik bahasa,
tiada yang indah selain nada yang bergema,
tiada gambar secantik lukisan yang nak ku hadiahkan.

kalian,
pertama kali kita berjumpa,
bermacam ragam yang ku perhati,
pelbagai karenah yang ku duga,
berbeza wajah, berbeza watak, berbeza cara,
namun itulah yang menyatukan dan melengkapi kita.

kalian,
aku pernah terkasar bahasa dengan kamu,
aku pernah mengabaikan mu di saat kamu perlukan,
aku pernah tertinggi suara dan ego dengan mu,
aku banyak melakukan kesalahan kepada kalian.

kalian,
maafkan aku,
aku cuma insan biasa,
penuh dengan noda hitam dan kekhilafan,
banyak dengan kekurangan,

kalian,
hari ini aku lihat kamu semua tersenyum gembira,
penuh dengan hilai dan tawa,
bibir berbicara manis,
indah bertutur kata.

terima kasih kalian,
atas jasa dan pengorbanan mu,
moga Tuhan membalas jasa budi baikmu,
agar diberi keberkatan di sepanjang perjalanan,
semoga kita sentiasa bersama, di saat suka dan duka.

salam terima kasih dan penghargaan,
Muhammad Ridhwan bin Mohd Shokri

3 comments:

madah berhelah