Sunday, April 17, 2011

hari yang baik

hari ni, mood aku baik..
bangun awal pagi, pukul 9, semayang subuh...
tengok bilik, alamak, bukan macam tongkang pecah, entah macam ape punya bilik entah...
langkah pertama, kumpul semua baju2 yang seminggu punya stok, bungkus dalam kain pelikat, kasi basuh guna mesin, RM2...
ok, bilik masih berterabur.. haih..
kulit koci merata, plastik makanan bersepah, habuk, debu, rambut gugur, semua ada.. nasib baik lipas ngan tikus tak sempat nak membiak.. haih..
ok, kasi kemas sama itu kertas-kertas handout, susun atas meja, done!
hurm, bersawang lak kipas nih, nak suh aku lap la 2.. ok, done!
sapu sampah, buang sampah, done!
haa, aku ada tikar terbang, macam dalam cerita Aladdin tuh, tapi yang nih x leh terbang..
amik kat bilik Fatu, dah berapa bulan duk bersemayam bawah katil dia!
kasi tepuk2 ckit itu habuk, kasi jemur, cuaca elok..
ok, bilik dah di sapu, kemas, tapi tak puas hati lagi..
amik mop dalam bilik air, haa, kasi mop bagi berkilat, baru ah macam bilik anak teruna!
olrait, setel.. perut lapar! tadi Nadir ajak kuar makan, tapi macam awal lagi, so, pukul 12 lebih, dah siap mandi, wangi, pegi makan kat depan maktab, sorang-sorang.. haha, dah biasa....
menu hari nih, nasik putih, ayam goreng rempah, sirap.. duh! terbaik! padu!
tengah elok makan, budak2 P.A yang pegi B.I.G itu hari pun mampir, nak menapau.. (eh, tapau je? xnak join?)
x pela, masing2 dengan hal masing2.. tapi diorang x sombong, sekadar bertegur sapa cuma..
ok, lepas tuh, si Izat ngan Zara pulak datang menapau.. haish, nak tapau pun, X payah la nak sergah2, nasib baik tak tercekik.. haha!
ok, siap makan, bayar, tengok hari macam nak hujan! kasi angkat itu karpet terbang, hehe.. kasi bentang kat dalam bilik.. alamak! semart la pulak bilik aku nih!!
hehe, lepak2, tengok movies sampai asar....

~dear loggers, sila kemas bilik anda sentiasa, supaya nampak kemas dan teratur, ia mencerminkan diri anda... haha.. btw, aku x lipat lagi baju2, juz sumbat dalam beg je, nanti ade masa aku lipat baju la pulak.. hehe :)

2 comments:

  1. Salam..

    Bro, umah aku bersepah la.. Meh dtg umah aku jap, tlg kemaskan..

    Hehe..

    ReplyDelete
  2. ah, xde keje aku... bayar la.. hehe

    ReplyDelete

madah berhelah