Wednesday, August 24, 2011

cerita puasa #11 wordless ke?


tekanan berbuat esaimen, tidur. tidur membawa aku ke alam tak berdinding yang aku tak tahu mana hujung dan pangkalnya. lantas aku tercampak ke satu tempat dan dimensi yang pernah aku lalui, dan pernah dirindui. kat sana, aku jumpa balik kawan-kawan lama yang hanya sempat aku kenal dalam 2 minggu. terlalu singkat perkenalan tuh, namun, lakaran sejarah tidak dapat dipadam begitu sahaja.

apsal pulak aku macam berpuitis nih! terjaga dari tidur, mereka hilang. aku bingung. apakah ini alamatnya yang aku tak kekal lama kat sini. entah, Tuhan lagi tahu apa akan jadi kat aku esok lusa. tapi, sebagai manusia biasa, aku rindu mereka. tengok masing-masing kat FB, semuanya dah jadi super senior. insyaallah tahun depan habis belajar, lepas tuh terus kerja, insyaallah. masing-masing bertambah kiut miut, hensem dan ada rupa. yup, tak dinafikan, nurse kat Malaysia comel2 belaka. tak caya, gi check kt nursing college.

p/s: dan aku kat sini masih berjudi dengan nasib sendiri. kalau menang, untung, kalau kalah, pergi mati.

2 comments:

madah berhelah