Monday, August 8, 2011

cerita puasa #2

motor aku kena rantai. rantai maksudnya kena ikat, bukan rantai yang menggerakkan motor. bukan motor aku sorang, motor Sapik, Apik, Mat Pen dan Kugan pun kena jugak. sebabnya, tak parking kat tempat yang sepatutnya. ok, aku admit, salah aku sebab tak parking kat belakang blok F, sebabnya aku baru balik dari tukar spoket motor, sebab kan panas, aku malas jalan jauh, so, aku parking je kat sebelah blok G. dekat dan teduh.

si Sapik, Apik, dan Mat Pen memang dah kena warning 2-3 kali sebelum nih, so, memang patut kot kalau di rantai je motor diorang. tapi motor aku ngan Kugan, tak pernah dapat warning ape, terbabit sekali. mungkin sebab kitorang parking dekat tempat yang sama, so, si Pak Gad ngan mamat yang duk lepak dalam pejabat asrama tu pun rantai la motor kitorang.

aku tanya mamat yang duk dalam pejabat asrama tuh, apsal motor aku pun babit skali, dia cakap aku dah pernah kena warning sebelum nih. %#^%$&&! bila masa. then pak gad check dalam buku rekod yang dah pernah di warning sebelum nih pun, memang takde langsung tertera AGS1944 kat dalam buku tuh.! damn!

dah la rantai waktu lepas habis waktu pejabat, dalam pukul 5 lebih. dah la aku nak kuar tadi, gi bukak puasa kat rumah sedara macam mana kalau kena rantai motor? nak suruh setel, jumpe 'En. J'. $%#^#%&! tiba2 pulak nak buat rajin. habis yang sebelum2 nih budak2 asrama selamba adab je parking merata tak pulak nak rantai? lain la kalau kata aku parking motor tuh daripada siang tadi. ni tak, tetiba je nak rantai motor aku apesal. tak bagi salam tak apa.

lagi, mamat tuh sound aku kurang ajar. bang oi, dah kau pegi rantai motor aku waktu lepas pejabat apesal.?ok, aku baru bangun tido tadi, kepala pun masih ting-tong, cakap pun nada yang agak tinggi, tapi bukan nya aku nak meninggi suara, dah suara aku besar, nak buat macam mana!?

lain kali, kalau nak amik tindakan kepada mereka yang parking motor merata, biar la bersungguh-sungguh dan istiqamah. macam solat. ini tak, kejap bagi warning, kejap tak bagi warning. pastuh tiba2 rantai motor orang, kejadah ape? betul, tegakkan keadilan, laksanakan undang-undang yang dah termaktub kat IPG nih. yang salah tetap salah, tak kisah la muka hensem macam mana pun. again, istiqamah la dalam perbuatan tuh! amar makruf nahi mungkar rite? jangan la hari nih rantai motor orang, esok kalau orang lain buat kesalahan yang sama, buat buta ja. sentiasa bertindak. cakap banyak tak guna.

fine, benda dah setel. aku buat salah, aku admit. that's it.


*lepas nih, lu rantai motor kitorang, kitorang rantai kepala lu*

No comments:

Post a Comment

madah berhelah