Tuesday, August 16, 2011

cerita puasa #5

puasa. puasa. puasa.

nak bersajak, tidak.
nak berkhutbah, ke laut.
nak marah, xde mood.
nak merajuk, dengan sapa?
nak menangis, air mata kering sudah.
gembira, sedih, terluka dan kecewa, mungkin.
pening kepala, sakit jiwa, di mana ubatnya?
yang salah tetap salah.
sepandai tupai melompat, tapi dia tersilap berpaut pada dahan yang rapuh, ke tanah jua ia menyembah.
susun ayat bagi kemas, isi mesti padu, alibi menjadi saksi, back-up plan perlu ada.
sudah terhantuk, tak nak tengadah, pandai cover tak pe, macam la orang tak tahu sakitnya kalau kepala terhantuk.
aku sedang membuka aib orang?
naah, tidak sama sekali, membuka aib orang bukan stail aku, mungkin.
perli sape pulak tengah malam begini? pun tidak, banyak benda lain nak di buat.
terlalu semak dalam kepala otak,
terima kasih pen, kertas, korang terbaik.
harapnya aku boleh lelap malam nih.
terima kasih periuk nasik, sebab buat aku tersenyum, tengok nasik masak dengan 'jayanya'.
terima kasih Tuhan, aku masih bernafas ke saat ini.

p/s : i love u

2 comments:

madah berhelah