Sunday, April 24, 2011

pilihanraya

keputusan rasmi, aku kalah dalam pilihanraya JPP.

pedulikan itu semua..

sedih? yup.
sayu? yup.
kecewa? ada la sikit.
gembira? hoyeh!!!

seriously, aku tak bertanding untuk menang, tapi jugak bukan untuk kalah. tak mengapa, ini bukan kali pertama aku merasai kekalahan. ini tak melemahkan shahwat semangat aku. aku terima kekalahan dengan terbuka dan tenang. muahaha!!!

ok, berbalik kepada pilihanraya, aku pun macam da buat post-mortem. dah tengok cermin puas-puas. jujur, aku tak begitu bersemangat untuk bertanding. poster pun berapa keping je, manifesto tak cukup padu, juniors tak berapa nak aku dekati. antara lain, ada 'orang' cakap kat aku, 'calon-calon untuk wakil TESL nih tak berkaliber, tak join BADAS, muka aku macam ahli neraka'.. haih, nak buat macam mana, orang tak suka, tak kan la nak paksa. tapi aku terima ini semua. betul jugak apa yang 'orang' tu cakap,  aku x join BADAS, surau tuh memang jauh la daripada blok aku nih, semayang pun entah Tuhan terima ke X, ahli neraka? entah la.

takkan la nak pergi serang orang tu kan, eh, kamon lar, IPSAH ni besar sangat ke nak gaduh-gaduh? tapi yang aku tak berapa nak berkenan, kenapa orang tu nak cakap yang kami yang calon untuk mewakili TESL nih x berkaliber? oh my. itu tak boleh. aku bukan nak defend diri sendiri ke apa, tapi, statement ini seakan mencabar kami yang menjadi calon nih. it's fine, kalau cakap aku macam tuh, aku pun tak rasa yang aku ni berkaliber, tapi nye lagi, 'orang' tu jugak seolah mencabar calon yang lagi seorang. jadi, aku ingin bertanya, adakah anda, 'orang' tersebut, cukup pekat jus testikal dan masih mempunyai 'telur' untuk bertanding dalam pilihanraya??? sekadar omongan kosong di belakang dan cuba mempengaruhi orang lain suruh undi budak-budak BADAS je untuk jadi JPP, oh my, i would like to say, 'TALK TO THE HAND LA BRO'.

kalau betul anda, 'orang' tu la kan,  cukup pekat jus testikal nya, silakan bertanding pada pilihanraya akan datang. bertanding secara sihat. jangan kaitkan undi calon dengan mana-mana persatuan yang diorang sertai. that's bullshit! tak main la nak bertanding pakai nama BADAS untuk raih undi, tak padu la. bertanding la atas nama pembaharuan, perubahan, kebajikan untuk students maktab or so what ever, ni nak main nama persatuan untuk suruh orang lain undi calon persatuan kau pulak, apa barang.! habis, Persatuan Kebajikan Dakwah Islam Malaysia (PEKIDA) yang aku join tu ko nak campak mana?

btw, tak nak emo panjang2, tak dapat sesen pun. tahniah kepada Syafik Zain (nama kat facebook), pengundi  telah bagi amanah pada anda, jalankan tanggungjawab dengan jujur dan ikhlas.

3 comments:

  1. xsayang mulut sungguh 'orang' tuhh..

    ReplyDelete
  2. biaq pi kat dia la izat, mulut tempayan buleh la kalau nak katup..

    ReplyDelete
  3. a'ah..biaq p kat dia..kita xrugi.kan3 :D

    ReplyDelete

madah berhelah