Sunday, July 10, 2011

9 Julai 2011, elaun IPG aku masuk.

9 Julai 2011 jugak, ada "perhimpunan mega" kat KL.

kenapa elaun IPG masuk pada 9 Julai? sebab kalau elaun tuh masuk awal, kami2 nih akan punya wang untuk beli tiket untuk ke KL join itu perhimpunan. ini teori guwa.

sebagai seorang insan marhaen yang prihatin pada perkembangan semasa, guwa macam terpanggil untuk berkata-kata. ok, guwa tak punya background yang padu untuk sembang hal politik. guwa tak rajin upload informasi yang ada dalam kepala otak guwa pasal politik. yang guwa dapat tahu hal politik ini semua, melalui blog2 yang guwa baca. honestly, surat khabar memang dah lama gila tak beli. walaupun kat koperasi ada jual Utusan Malaysia ngan Kosmo pada harga student, still guwa tak beli. kalau beli paper pun, guwa belek hal sukan dengan hiburan.

guwa rasa macam tak kena je bila nak sembang pasal hal politik. means to say, what is happening in Malaysia's politic scene. guwa macam terikat. sebagai salah seorang pemegang Biasiswa Kerajaan Malaysia (ini menurut Tn. Pengarah), adakah menjadi 1 dosa besar pabila aku ingin menyuarakan kritikan aku pada pentadbiran kerajaan? adakah guwa bakal di sumbat ke I.S.A kalau cakap banyak hal2 politik gini? adakah guwa akan menjadi ibarat anjing yang menggigit selepas di beri makan? adakah guwa akan dikira sebagai kacang lupakan kulit setelah beratus ribu elaun yang kerajaan bagi yang dah guwa perabis?

guwa dilema. guwa emo. bila orang cerita pasal hal politik yang berlaku kat negara guwa sendiri. apa yang patut guwa buat sebagai seorang student? kompius guwa, kompius. Tuhan jugak tahu, siapa betul dan siapa yang salah. kalau buat baik, Tuhan balas baik. kalau buat jahat, tapi Tuhan tak balas2 jugak, kat akhirat nanti Dia balas. muahahahaha! (yang aku gelak nih apasal? sengal...)

No comments:

Post a Comment

madah berhelah