Sunday, July 24, 2011

cerita sembang

banyak perkara berlaku kebelakangan ini. terlalu panjang untuk ditaip satu per satu. mungkin akan meleret, tapi, guwa berpegang pada kata-kata "tulis panjang-panjang pun bukannya ada orang nak baca". baiklah,

1. baru pulang ke kampung halaman minggu lepas. ada kenduri kesyukuran sikit, Pak Njang buat sempena masuk rumah baru, alhamdulillah. guwa nak beli rumah tak mampu, tapi guwa sudah memasang citu-cita, insyaallah.

2. pakwe along beli kereta baru, semalam hantar gi stesen bas Manjung pun naik kereta beliau. alhamdulillah, itu rejki beliau, guwa menumpang sahaja. dan guwa pun masih tak berkemampuan nak berkereta sendiri, tapi guwa sudah memasang cita-cita untuk berkereta sendiri, insyaallah.

3. dalam esok lusa ada IU Day (International Day). kejadah ape nye IU Day aku tak pasti. dengar cerita ianya sumthing bout hari persefahaman antara-bangsa. macam Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) kot. takpe, itu kemudian cerita. dan guwa terlibat untuk persembahan nasyid. fuh, last perform nasyid secara serius adalah djaman guwa form 1 di Sekolah Bintang dahulu. hurmm, memori.

4. beberapa hari nih guwa asyik mendengar lagu nasyid, mungkin kerna bulan Ramadhan bakal tiba, jadi guwa merasakan kurang sesuai kalau guwa masih melayan lagu-lagu 'keras' seperti Radiohead atau Queen, adapun lagu-lagu yang terlalu memuja wanita dan lagha di bulan yang mulia. jadi, antara pililhan lagu nasyid guwa adalah Kasihku Abadi oleh In-Team. ia ada sedikit kena mengena dengan kisah hidup guwa mungkin.

5. ok, cukup kot, nanti taip lagi. also, to her, i would like to wish gud luck and chaiyok banyak-banyak dalam menempuh kehidupan baru, and may Allah blessing u with what you are dreaming and looking for. :) ameen.

2 comments:

madah berhelah